söndag 1 augusti 2010

Jag ska, vill, kan?

Från och med idag ska jag träna regelbundet och äta nyttigt. OBS, jag skall inte hets träna och sluta äta helt och hållet. Detta tror jag de flesta tonårs tjejer har provat på och det fungerar ju inte i längden.
När jag kom hem från Sverige klagade Magnus, mamma, mormor etc. på att jag blivit så mager vilket inte var särskilt konstigt eftersom jag var tvungen att promenera hela tiden och kom hem så sent så jag inte orkade göra någon mat. Mådde dock inte bra av detta heller.
Men nu skall jag börja träna regelbundet, (skall lägga upp ett schema på bloggen som hjälp till att jag ska full följa det), sluta med hamburgare och chips(kan ju inte va direkt nyttigt när man blir illamående efter att ha ätit det?) och göra en nyttig frukost (alltså inte ett kex) till en vana. Men jag tänker inte sluta dricka svart kaffe och unna mig bullar och kex hur onyttigt det än är. ;)
Alltså
  • äta mer nyttigt(inte ersätta mat eller frukost med godis och kex)
  • träna regelbundet(komma på ett schema och fullfölja det)
  • har ingen målvikt eftersom jag inte direkt vill gå ner i vikt utan vill bygga upp muskler och bättre kondition. Men jag skall försöka hålla reda på det också.
  • bli mer organiserad och på det viset föröka undvika stress.
  • i och med träningen hoppas jag också på att bli piggare och det tillsammans med att bli mer organiserad tror jag kommer göra underverk för min skolläsning.
Att jag varje dag, timme, minut ska hålla dessa punkter är det nog inte så stor risk för, men jag ska ta mig i kragen och försöka. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar