måndag 13 juni 2011

Plisserat ja tack

Hittade dagens perfekta plagg hemma hos mormor o morfars igår, mammas gamla plisserade kjol!
 En trevlig dag med trevligt sällskap på trevliga platser
Började dagen med en kopp kaffe medans jag skrev ner på ett papper alla saker jag skulle göra på  min lediga dag. Listan fylldes med trevliga saker. Sånt som jag gör allra hälst.
Efter omsömnad av några plagg, kundarbeten och gardiner åt mamma promenerade jag iväg för att träffa vänner. M kom efter mig med bil, vi körde iväg till Karleby för att titta på de vi gillar bäst. Han bilar, Jag tyger. Med en påse fylld av underbara tyger, som i morgon skall bli till en klänning, ett par skor och en himmelskt blå skjorta åkte vi hem.
Plötsligt pratade vi italienska tillsammans med mammas och pappas bekanta medans vi festade på en räkcocktail ute vid havet på restaurang. Ett trevligt slut på en trevlig dag.

4 kommentarer: