söndag 30 oktober 2011

Espresso and pages of love

Belönade mig själv med en espresso efter att ha monterat ihop vår nya byrå.
 Söndag.
Är första helgen som jag inte jobbat, gjort skolarbeten eller slavat åt någon annan på flera månader (har börjat göra mönster till skrädderi men det ser jag mera som nöje en jobb).  Jag och mamma körde ner till Vasa i går, gick på lite shopping och hälsade på hos syster. På kvällen var vi bjudna på Halloween/födelsedagsfest, fick höra de mest underbara nyheter och hade en jätte trevlig kväll. När jag vaknade klockan 8:00 var jag dock pigg och kry så ja monterade ihop vår nya byrå medan Himlen tvättade och diskade. 
Nu sitter jag och äter ett rågbröd med Brie och fikonmarmelad (så gott!!) samtidigt som jag bläddrar igenom 240 sidor konst.
Ska hem till mamma på middag i kväll, tills dess ska jag avnjuta min lediga söndag till fullo. 
Translation
This was my first weekend, free from job and schoolwork. 
Last night we went to a Halloween/birthday party and had a good time with our friends. 
Now sunday morning, I'm drinking a cup of tea with a piece of Brie cheese and fig marmalade. 

2 kommentarer: