måndag 17 oktober 2011

I heart France

Jag sitter och har varmt och skönt i bilen, tack vare dagens teknik (som jag för övrigt inte förstår ett dugg av, är bara glad att den fungerar och ger mig värme), på väg ner till Jyväskylä. Kan bara inte hjälpa att falla in drömmar om sommarvärme och semester likt en dag i mitten av juli i Alès.
Jag älskar att ligga på ute soffan tillsammans med en ny deckare i vår trädgård under skuggan av en ek. Att höra Cigalens ljud samtidigt som det kommer gamla sönderspelade låter på Nostalgie från radion under ett svalt dopp i poolen eller en solig dag nere vid kusten , Det är sommar för mig.
Jag älskar att sitta på en av turistbussarna, bland alla andra turister, som tar en genom Paris gamla historia. Ströva runt på vackra gator, få ett karikatyr portätt av mig själv och senare äta middag i en gömd restaurang dit inga turister (förutom vi) hittat. Äta en löksoppa gjord som den bara kan vara gjord à Paris samtidigt som jag studerar alla gester, skratt och uttal, Jag älskar mitt Paris!


Vad tycker du att är bäst med Frankrike? 

11 kommentarer:

  1. Ååh, du har en ytterst avundsjuk kusin som gäärna skulle vilja dit! :( ha e så bra i Jyväsk..!

    SvaraRadera
  2. Det bästa av allt med Frankrike är nog människorna, fast de oftast inte förstår ett ord engelska är de hur trevliga som helst och allt är precis som det borde vara, glatt, varmt och underbart!

    SvaraRadera
  3. ville bara tipsa om min exklusiva tävling till dig!! trodde du skulle vara intresserad :D http://bellisbello.blogg.se/2011/october/vilken-kandis-likar-jag.html#comment

    SvaraRadera
  4. svar simone1: Ha ha, we will go, eventually. :)

    SvaraRadera
  5. sv Simone2: Javisst, No stress! :)

    SvaraRadera
  6. Kan du prata franska då?

    SvaraRadera
  7. sv Anonym:
    ha ha. Jag kan de 3 viktigaste uttrycken: merci, bonjour och s'il vous plait. Med dessa tre magiska uttryck kan du kommunicera med nästan varenda fransman eller fransyska. Men visst jag kan mer en så och ska prata både parisiska och medelhavs franska innan jag fyller 30! :)

    SvaraRadera
  8. Tack snälla ! så fina bilder !

    SvaraRadera