tisdag 18 oktober 2011

Love Denim

Dressed in jeans from head to toe. 
Känner ett sug efter mycket jeans plagg nu. Skjortan på bilden är från H&M och kostade mig 24,95€ om jag inte minns fel. 
Idag är det skolning som gäller inför mässan som börjar i morgon, skall även fixa lite skolarbeten. Ett som jag håller på med nu är Marimekko. Besökte en Marimekko utställning här om veckan. Rekommenderas! 
Det här var mina favoriter på utställningen!
 En annorlunda design än vad vi är vana att se på Marimekko
 Skulle älska att vandra runt på Côte d'Azur i den här havsblåa långklänningen
 Hela museets väggar var dekorerade med utvalda tyger
 Jackie Kennedys klänningar, hon skänkte dem senare till en av hennes hembiträden. 
 Älskade mönstret på den här chiffong klänningen
Dessa helt ljuvliga muggar finns att köpas nu i butik. 

Jag älskar Marimekkos tryckta tyger men skulle inte vilja gå klädd i det varje dag. Är väldigt glad att Marimekko finns, eftersom det tack vare sina ofta raka siluetter och höga kvalitet representerar Finland väldigt bra som ett land med mycket grafisk design och arkitektur.
Vad tycker du?

8 kommentarer:

  1. det var bara de 2 blåa som var jackies klänningar , den rosa va int :)

    SvaraRadera
  2. sv Hanna Fia Lotta: javisst är det!

    SvaraRadera
  3. sv Sassa: Jaha okej, trodde att de va den hon hade på Sports Illustrated, men de måsta vara en annan rosa.

    SvaraRadera
  4. svar: nee , de va en annan . dendär rosa va bara där. gunilla sa de också :) de 2 blåa va de som design museét fick tag på :)

    SvaraRadera