fredag 11 november 2011

7 days 4 countries

Har varit på resa 7 dagar i 4 länder. 
 Flög först ner till Barcelona.
 Första kvällen hittade vi en ekologisk restaurang där vi serverades vegetarisk tapas. Vi åt fikon tillsammans med brie ost, pumpsoppa, bakad potatis och mycket mer. Det hela avslutades grönt te och chokladmousse.
 Barcelona hade ett stort utbud av butiker, tog en tid att ta sig igenom alla så vi tog en paus med espresso på Starbucks.
Resten av resan har jag använt den här fårpäls västen som jag hittade hos Zara.
Hittade denna underbara siden skapelse hos Karen Millen, perfekt till vinterns eleganta fester. 
på kvällen gick vi till en fisk restaurang
 Avslutade vistelsen i Barcelona som vi började den, med tapas!
När vi kom till den franska rivieran körde vi förbi en Afrikansk djurpark. Djuren var fria att gå som de ville inne på reservatet och besökare fick köra med bil där genom. Man fick inte ha fönster öppna, fick en kompis (nästan i alla fall) med mig i baksätet när jag envisades med att fota strutsen med fönsterrutan ner.

 När vi kom till Ales var det marknad inne i staden.
 På favorit matstället blev det:
citron kaka
creme brulee
och Tiramisu. Efter det Off to Germany.
Även i Frankfurt var det mulet (hade regn i Spanien och Frankrike) så vistelsen bestod mest av mysiga testunder  och galen shopping.
Hittade denna helt magnifika restaurang där allt som serverades smakade himmelskt.
Avslutade resan på samma restaurang med tyskt kaffe och bakelse, också de från himmelen. 
Kommer senare bilder på alla vackra ting som fick följa med mig hem från dessa 3 städer.
I tåget satt jag ensam på en bänk i restaurangvagnen. Smuttade på en ångande kaffekopp och bläddrade genom bilderna jag tagit innan semestern, kände ett pirr över att få komma hem till vänner och familj. 
 Resten av tågresan lusläste jag varje sida iVogue, hittade inspiration inför nästa skolvecka. Skall sy klart min kashmir cape, sy en kjol till lördagens förlovnings fest, sy klart kavajen och börja sista perioden i gymnasiet. PERFEKT WEEK

6 kommentarer:

  1. DAMN vilken grym vecka du har haft! Jag är avis.

    SvaraRadera
  2. sv Christoffer: Yes I've had. :)

    SvaraRadera
  3. hihiii, djuurenaaa <3 de va helt klart bäst ;)

    SvaraRadera
  4. Ser helt underbart trevligt ut! :)
    Matildaz.blogg.se

    SvaraRadera