tisdag 6 mars 2012

My first Chanel bag

Min investering till väskvärldens himmel blev i år en Chanel. 

 Kedjan går att ha dubbelt eller....
...så kan man ha kedjan vanligt.
När jag beslöt mig för att köpa min första Chanel bestämde jag mig för att det skulle vara en klassisk modell i svart.
Har inte ångrat mitt köp en sekund sedan jag gick ut ur butiken, från första stund kändes den rätt.
En Chanel flap bag är nog den väska jag förknippar mest med "hållbart mode" i och med att modellen endast har gjort några små förändringar efter 57 års produktion.
Min Chanel flap bag är den mest efterlängtade del av min garderob. Dess läder (lamm) är otroligt mjukt och väskan har en sådan underbar struktur. Jag älskar väskans karaktär och alla rykten om hur Coco Chanel förvarade sina kärleksbrev inuti väskans enda fack med dragkedja och att hennes inspiration till väskan var kvinnor. Hon ville göra en väska som skulle vara praktisk för kvinnor så att de kunde ha väskan runt armen och på så vis ha fria händer.
What more can I say, It's Chanel!
Bilden har jag lånat här

17 kommentarer:

  1. vad kostade den? :)

    SvaraRadera
  2. Jag gissar att den är en vintage, så vad pröjsade du då ungefär? :)

    SvaraRadera
  3. Åh vilket köp, jag inte avis :)

    SvaraRadera
  4. http://vivalavida-fashion.blogspot.com/

    love chanel :)

    & I like your blog, check mine ;)

    SvaraRadera
  5. Min Chanel väska är också den bästa investeringen jag gjort! En så tidlös väska som passar till allt =)

    - Victoria
    www.Vickkitas.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. så fin din väska är, jag skall också köpa min chanel väska. om en halv år,.

    ha en trevlig midsommar

    SvaraRadera
  7. oj vad fin väska du har, vilken storlek är den M/L ?

    SvaraRadera