måndag 5 mars 2012

PARIS, Dag 2

 På lördag morgon gick vi över bron som skulle ta oss till Louvren. När vi kom upp på bron märkte vi alla lås som satt fast på broräcket. Där hade tusentals förälskade par satt fast ett lås och sedan slängt nyckeln ner i Seine floden. Så romantiskt!
 På låsen hade paren skrivit sina namn.
Jag och Himlen ville också hänga ett lås men det får vänta till nästa gång!
 Under tiden som alla andra fotade på bron läste jag kartan och planerade vår shopping rutt!
 Vid Notre Dame dröjde vi kvar en stund eftersom Himlen bekantade sig med nya vänner...
 Ett av våra shopping stop.
 På dagen köpte vi läckra crepes och baguetter som vi åt medan vi gick, precis som äkta Parisbor.
När jag kände att jag spenderat för mycket pengar på shopping lämnade jag de andra och tillbringade resten av dagen i Himlens armar på en sightseeing buss.
Vi avslutade vår andra kväll på underbara restaurangen Polidor.
Polidor är en gammal restaurang som är mest känd av Paris befolkning, det var också en av restaurangerna där Midnight in Paris utspelar sig. För mig är restaurangen speciell eftersom vi vid varje resa sedan jag var liten har besökt restaurangen. Perfekt avslut på en perfekt dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar