onsdag 21 mars 2012

Skärgårds drömmar

Köpte en lång poolo second hand för  någon dag sen. Idag tog jag saxen, klippte av kragen och 30 cm av tröjans längd. 
Äntligen fick jag den där vita tröjan i bomull som saknats i min garderob!

Det finns ju oftast massor med poolo tröjor på reor och i second hand butiker, klipp av kragen så får du en super snygg tröja med runt halshål! 
(Ifall det är någon som vill att jag skall göra ett helt inlägg om hur jag gjorde, skriv en kommentar!)
Så här blev resultatet! Vad tycker du, Hiss eller Diss?
Själv så älskar jag den. 
Längtar efter att ha på mig tröjan tillsammans med ett par slitna och söndriga jeans shorts ute i skärgården, en sommar natt. 
Men innan vädret tillåter mig att gå i bara bruna ben kommer jag att använda tröjan tillsammans med svarta strumpbyxor och med en krämvit klänning under. 
 Blev en riktig frukost innan jag åkte i väg till skolan för att sy om tröjan.
Hann också ändra om mönstret och göra om toilén till mammas klänning innan jag åkte hem från skolan.
Just nu sitter jag hemma och dricker en kopp starkt svart kaffe.
Håller på och gör det sista i kompendiet till lärdomsporvet. När det är klart har jag bokat en timme till ingenting.
En annorlunda tanke slog mig just. Om någon månad är skolan slut.

8 kommentarer:

  1. Tröjan blev fin och den passa jätte bra att ha ovanpå klänningen!
    / Amanda

    SvaraRadera
  2. Mamma och Anki tycker att tröjan blev jättefin, den var nog värd priset.

    SvaraRadera
  3. Du skulle nog kunna göra ett inlägg om hur du gjorde. :)
    Tröjan blev super snygg.

    SvaraRadera