tisdag 5 juni 2012

Helgen men klang

Jag blir tvungen att be om ursäkt till er för den bloggtorka det varit här. Ursäkta!
 Men som plåster på såren tänkte jag bjuda på bilder från en alldeles speciell helg. 
 Det började med att jag fick min min yrkesexamen med titeln klädsömmare och en timme senare skulle jag upp på scenen igen för att få den vita mössan och min studentexamen!
Här står vi. 21 elever som klarat oss genom en kombiexamen, (en yrkesexamen + studentexamen) inte illa!
Efter dimissionen gick alla eleverna upp till sina klassrum. Jag satte mig en sista gång vid symaskinen.
 Sara-Li och jag uppe i klassrummet.
Har just hämtat alla rosor och är på väg ut ur skolan.
 (här kan ni ju också se lite av min klänning. Vad tycker ni?)
 Fotograferingen skedde ute vid Aspegrens trädgård.
 Efter fotograferingen som tog nästan tre timmar åkte vi till Fredrikas cafe och firade med tårta. Sen blev det att snabbt åka hem och byta om till kvällen och strax därefter kom Rebecca och hämtade upp mig och min handväska som var full av champagne. Vi plockade också upp Matilda innan vi åkte iväg till Amandas examensfest.
 Amanda, nybliven student och klädsömmare även hon. Skål!
 Innan vi åkte vidare till Pavis, där vi skulle ha klassmiddag, tog Amandas syster en bild på oss.
 Innan vi var framme vid Pavis hann vi tömma några skumpa flaskor...
 Rebecca fick (blev tvingad) att vara chaufför.
 Jag och Sara-Li vid Pavis.
 Svårt att välja vad man skulle beställa från matlistan.
Sista bilden ni får se är bilden när vi skulle beställa. Jag beställde till förrätt en räkcocktail (som visade sig smaka gudomligt) tillsammans med ett glas riesling. Kvällen fortsatte med mycket skål och många skratt!
Det här var fredagen i bilder.

2 kommentarer:

  1. Herregud va fin du var på examen! Och grattis till både studenten och yrkesexamen!:)

    SvaraRadera