fredag 15 juni 2012

Sewing Machine

Mitt nya sybord som jag köpte för 25€ (FYND). Bordet och symaskinen är från slutet av sextiotalet eller början av sjuttiotalet. Bilden ni ser är tagen efter att jag har slipat det och målat om det i en ljus lavendel färg. 
Fick ha makat i hop saker i hela lägenheten för att sybordet skulle få sitt alldeles egna hörn. Lyckades också få fyllt hela bordsytan utan några problem.
 Även det lilla tomrummet under bordet fylldes.
 Symaskinen har några delar som måste bytas innan man kan börja använda den, men så här ser det ut när det är uppfälld.
Eftersom vi bor rätt så trångt älskar jag den egenskapen hos gamla sy maskiner att de är nedfällbara. Plötsligt har man en helt ny arbetsyta (läs: förvarnings plats) när man viker ner den, PERFEKT!


Är nöjd med färgvalet. Älskar den mintgröna färgen på symaskinen mot den ljusa lavendel färgen på bordet. Dock kommer nog bordet att bli svart nästa gång. 
Såhär såg bordet ut innan jag satte igång med sandpapper, färg och pensel.


Tycker ni att bordet fick en uppsving eller borde jag ha gjort annorlunda färgval?

8 kommentarer:

  1. Resultatet blev bra men svart skulle ha varit ännu snyggare.

    SvaraRadera
  2. Bleiv ju skitbra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tycker lavendel passar bättre än svart så mycket tjusigare :D

    SvaraRadera
  3. Grymma bilder!
    // sarajosefin.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Tycker nog att bordet är finare i lavendel än vad det skulle vara i svart, ljusar upp mer. Var hittade du det? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Bordet köpte jag hos Wivans Outlet, en tillfällig second hand butik i Jakobstad.

      Radera