onsdag 1 augusti 2012

Svar på frågestund Del2

Framtidsplaner


Vad har du för framtidsplaner? :)


Har inga färdiga planer för framtiden men massor av drömmar.

framtidsdrömmar ? :)


Drömmer om att jag blir entreprenör och har ett framgångsrikt företag inom modebranschen innan jag hunnit fylla 25. Jag och Magnus bor i NYC eller i Paris.

Hur ser ditt dröm hem ut ?

Drömhem1 ligger i Manhattan och har en yta på 203 kvadratmeter.  Alla rummen förutom min walk-in-closet är inredda av både mig och Magnus. Men alla de 37 kvadratmetrarna som min walk in består av är helt och hållet jag. 


Drömhem2 ligger i Paris och är inrett i en blandning av nyrokoko och kartellis plastmöbler. 


Drömhem3 ligger i Finland ute vid havet. Det är en herrgård från 1800-talet som vi renoverat upp själva. 

Vad ska du göra efter beklädnads?

Nu till hösten kommer jag att ha ett mellanår där jag jobbar innan jag till våren söker in till några skolor. Just nu har jag jobb på Bros (klädbutik i Jakobstad). Har fått några jobberbjudanden till hösten men har inte bestämt något ännu. Är också intresserad av att jobba utomlands. 

När jag till våren ska välja skolor kommer det att vara något inom dessa linjer: ekonomi, styling, inredning och design. 

Vad ska du göra till hösten? Studera eller jobba och var? Trevlig sommar!
-

Mode

Vad tycker du att inte är snyggt att använda i sommar(kläder,smink,skor osv.), tex. som många faktiskt använder?

hm... Tycker aldrig att det är snyggt med tajta, urringade och korta klänningar. Tycker dock inte att det finns något big no-no den här sommaren. 

Tycker du att utväxt i håret är snygg, som nu har blivit lite av en trend?

En utväxt på 5cm eller längre tycker jag är snyggt, helst skall övergången till mörkare vara mjuk.

Tycker du att färgade kläder är snyggt i sommar?

Gillar mycket färg på kläderna men jag äälskar svart, vitt, puder och blått.

Vad är ett måste, tycker du, för hösten/vintern 2012?



  • Pälsar, pälskrage, pälsväst, pälshatt, fur it is!
  • Kabelstickade tröjan
  • Någon varm och knasig sko (nastygal.com)
  • brokader och sammet
  • Bourgogne rött, grådaskiga pasteller, svart
  • Smala och nätta smycken

Vad har du för åsikt om gina tricot och h&m kläder?

Det största minuset med massproducerade kläder är att de är just det, massproducerade. Om du köper ett plagg från H&M kan du vara nästan 100% säker på att du kommer möta åtminstone en person som har en exakt likadan i samma färg. 
Dock har jag inget emot kvaliteten på H&M och Ginatricots kläder. Man hittar mycket sämre för dubbelt mera pengar.

Varifrån tar du inspiration till dina outfits?

Filmer, tidningar, bloggar.

Varifrån får du inspiration till alla plagg? 

Tittar självklart på massor av modevisningar. Men inspirationen till plaggen kommer ofta från att jag saknar just Det i min egna garderob.

Vad är ditt bästa köp? 

Älskar alla mina plagg, skor och väskor. Dock älskar jag nog min Chanel väska aningen mer än allt det andra (fick dåligt samvete). 


Något klädesplagg som du bara för bara ett år sen som du skäms över idag?

Hm... troligtvis någon kortklänning till ett krogbesök.

Tycker du att även plagg som snabbt kommer gå ur mode ska vara av bra material? 

Jag köper oftast inte kläder som jag inte vill ha om ett år. Men om det är ett plagg som jag vet att jag bara kommer använda en eller två gånger kvittar det hur kvaliteten är. 
Alla plagg behöver inte vara gjorda av s.k bra material och naturmaterial. Ofta behövs det någon % konstmaterial i ett plagg för att tyget skall få de önskade egenskaperna. 

Älskar denna video från Dior, vad tycker du? http://www.youtube.com/watch?v=V6hKNZ4wX0o&feature=related


Hatar musiken men älskar Dior och slotten Versailles. 

Om du måste välja mellan att aldrig mer äta mat som du tycker är god eller att aldrig mer gå med höga klackar, vad skulle du leva utan?

Älskar mat men jag älskar mina klackar mer. 

Vill du bli modell ?

Modellyrket har för mig precis som för så många andra tjejer alltid varit en dröm men när jag insåg att jag aldrig skulle ta mig över 1,70cm strecket gav jag upp.
Den dagen när 1,70 är genomsnittslängden på modeller och det kommer ett mirakelpiller som gör att man kan äta 2500 ca om dagen och fortfarande väga 49kg, då blir jag modell.

Tror du att du kunde va modell ? som att folk skulle vilja ha dej ? Isåfall hurudan modell,
för vilka märken ?

Tja, Kate Moss är ju ett undantag när det gäller modeller men överlag ska en modell vara väldigt lång. 
Så, nej.


Här var svaren på frågestunden del2. Fråga om ni vill veta mera.

2 kommentarer:

  1. vad får dig att tro att det är något måste att vara lång och modell, fel fel feel. det kanske är något du tycker ska höra till men det är inget som stoppar en ifall man verkligen vill bli modell !!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt jag borde ha preciserat mitt svar mera.

      Under den tiden när jag drömde om att bli modell var det runway modell som det var frågan om. Och det är nog väldigt svårt att få jobb som det om man är kort. Men visst, allting är möjligt (vilket jag också gav exempel på, Kate moss). Dock var modellyrket inte min största dröm och därför inget som jag skulle ha satsat på när jag inte hade längden till min fördel.

      Men som en kroppsmodell har ju längden ingen betydelse eftersom det kan vara endast till exempel händerna eller fötterna som fotograferas. :)

      Radera