tisdag 18 september 2012

Autumn Can't live without

 Ögonskugga: Chanel 68 Sand / Maskara: Diorshow Extase / Läppstift: YSL 1 rouge volupté / läppstift: Chanel: 71 rouge allure / Mineralpuder: Youngblood soft beige
Var tidigare rätt så skeptisk till mineralpuder men när jag fick pröva den här från Youngblood blev jag helt såld! 
Passar perfekt att använda bara den de dagar man vill ha en mera naturlig makeup. När jag vill ha en mera täckande sminkning använder jag mig av en foundation från Chanel och så pudrar jag ett lager mineralpuder överst.
Jag gillar tjocka och intensivt svarta fransar, det får jag med Diors maskara Extase.
Mina två favorit läppstift som jag använder hela tiden är YSL 1 rouge volupté och Chanel 71 rouge allure. 
Har ni något bra tips på billigare märken med bra matta läppstift utan glitter? Kommer oftast ut med ett Ysl från butiken bara för att de är så otroligt fina...

2 kommentarer: