fredag 14 september 2012

Mormors sepnapskjol

 TODAY'S LOOK: Kjol: Vintage / Skor: H&M / väska: Chanel / Tröja: Zara / halsband: Zara / Solglasögon: Chanel
Kjolen har varit min mormos men för fyra år sedan donerades den till mig och varje höst använder jag den flitigt igen. 
Att smyga runt i min mormors garderob har alltid varit det bästa jag vet. Till en början var allt på skoj, jag, min syster och kusinerna klädde ut oss och spelade teater men när intresset för de andra tog av gick mitt igång på allvar. Det var bland annat på det viset som jag lärde mig att modet ofta kommer igen. Största delen av garderoben består av vippiga 50-tals kjolar och klänningar med det finns även en del 70-tals godingar som varit min mammas. Ska visa några av mina favorit fynd i något kommande inlägg.

Gillar ni att vintage-fynda hos er mormor och farmor?

10 kommentarer:

  1. Hehe, minns nog när vi klädde ut oss, det var alltid lika kul, minns särskilt dendär gula silkesaktiga "skjortan" med hästar på, tror den var min favorit då! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha! Har inte sett skymten av skjortan hemma hos mormor och morfar så kanske den e hemma hos dig. ;)

      Radera
    2. Njäe, det tror jag inte, kanske om den varit en annan färg än just den nyansen av gult ;)

      Radera
  2. Vilken härlig blogg du har :D

    SvaraRadera