fredag 12 oktober 2012

J'adore Paris

Jag en bit bort från Eiffeltornet i Paris. Vad tycker ni om den röda färgen på håret?

I morse fick jag riktig stor längtan till sagolika Paris. Är riktigt sugen på att beställa en resa nu i höst men det ryms nog inte in i kalendern före december tidigast.

Har ni något bra tips på resor? (Det måste ni ju ha, ni läsare bor ju i flera tiotals olika länder!)
Det ska helst inte vara Australien-långt-borta eftersom vi troligtvis bara kan åka på en veckas semester och det behöver inte vara 30 grader varmt och sol.

En större stad med mysiga kvarter där det finns många bra matställen, massvis med shopping och tjusiga vintage butiker, dit vill jag (undrar vad Magnus tycker om en helvecka shopping, haha)!

8 kommentarer:

  1. London, Paris och Milano har allt de :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom 3 är alla på vår lista om vi inte hittar något annat! :)

      Radera
  2. Amsterdam har jag personligen inte varit till, men hört massa bra om.. Bl.a. bra vintage lär de ha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Amsterdam låter super!

      Radera
  3. New York, det är underbart och där finns ALLT :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle älska att åka till NY men det måste nog tyvärr bli en annan gång när vi har mera tid på oss. :)

      Radera
  4. Svar
    1. Menar du Tallin eller vart som helst i Estland?

      Har kört genom Estland någon gång men jag har aldrig varit till Tallin fast jag hört att staden är jätte mysig. :)

      Radera